DÚ z NS - 2 pracovní listy - stanoviště č. 4
PRACOVNÍ LIST - PLODY A JEJICH TŘÍDĚNÍ
1) Doplň:
Plod je část rostliny, která se vyvíjí z __________ a obsahuje _____________. Plody v nichž jsou semena obalena dužninou, nazýváme _____________ .Tyto plody můžeme dále rozdělit na p________, m____________, b___________. Plody, které nemají dužninu, nazýváme___________ (např. makovice, lusk, oříšek). Plody, které se liší velikostí, tvarem, barvou i chutí. Stromům, které nesou jedlé plody, se říká__________________.
2) Doplň:
Dužnatému plodu, které má jádřinec, se říká _________.
Dužnatému plodu, které má pecku, se říká __________.
Dužnatému plodu, které má jednotlivá semena v dužnině, říkáme ___________.
3) Nakresli zástupce jednotlivýchdruhů dužnatývh plodů:
4) Rozděl plody:
hruška, broskev, borůvka, jablko, meruňka, švestka, rybíz, slíva, brusinka, angrešt, rajče, hroznové víno, malina, třešeň, ostružina, višeň
peckovice malvice bobule
PRACOVNÍ LIST - ČÍM JSOU PRO NÁS ROSTLINY VÝZNAMNÉ
A. Napiš názvy vyšlechtěných bylin, které znáš:
1) zelenina: ____________________________
2) hospodářské plodiny:
a) obiloviny: __________________________
b) luštěniny: __________________________
c) okopanniny: ________________________
d) olejniny: ___________________________
B. Napiš, které části z uvedených rostlin využíme:
cibule ________________ rajče_____________________
salát _________________ petržel ___________________
mrkev ________________ špenát ___________________
kapusta ______________ brokolice _________________
řepa _________________ okurka ___________________
květák ________________ zelí ______________________
česnek _______________ paprika ___________________
C. Podle toho, jakou část rostliny využíváme, můžeme zeleninu rozdělit na:
a) _____________________ (př. )
b) _____________________ (př. )
c) _____________________ (př. )
d) _____________________ (př. )
D. Jaký význam má zeleň v okolí tvého bydliště?
_________________________________________________________
_________________________________________________________
E. Jaký význam mají rostliny v bytě?
_________________________________________________________
_________________________________________________________